Saturday, November 11, 2006

S is for SongMeanings

Jag upptäckte SongMeanings när en vänlig själ gav mig en länk med texten till The Late Great Cassiopia. Sedan dess går jag alltid till SongMeanings i första hand när jag vill söka efter lyrics. Det är helt fantastiskt att man kan hitta lyrics till låtar av The Field Mice, Heavenly och Red Sleeping Beauty på samma ställe. Bara det gör att SongMeanings förtjänar ett eget inlägg på den här sidan.

SongMeanings visar att det går att samla lyrics på en stor sida utan att förvandla den till en smaklös julgranssite som blinkar i takt med pop-upfönstren.
Jag registrerade mig nyligen. Med hjälp av en bekant tog jag förra lördagskvällen ut texten till Language of Flowers - If It's Not You (mp3) för att därefter lägga in den på SongMeanings. Ett par dagar senare fanns If It's Not You (text) bland de andra texterna.
Nu har jag lagt in lyrics för alla låtar på Laurel Musics debutalbum This Night and the Next. De borde vara uppe från och med någon gång i början av nästa vecka.

No comments: