Wednesday, November 08, 2006

Tralala

Jag verkligen älskade Tralalas debutalbum. Det var aldrig någon tvekan om att det var den skivan som skulle komma att toppa min årsbästalista 2005. Jag hann lyssna sönder alla låtar innan jag köpte skivan.
Under mitt jullov hittade jag en ljudupptagning av en radiospelning med jultema. Jag spelade in streamen med mitt inspelningsprogram för att slippa buffra och sådant där störigt. Ljudkvaliteten blev rätt hemsk men jag lyssnade ändå. Många gånger. Holiday Hearts on Fire är en underbar jullåt. Tralala framförde även ett par nya låtar. We're Coming Out är okomplicerad och svängig pop.

Igår nåddes jag av nyheten att Tralala släpper en ny skiva den 14 november. Förväntningarna är dock inte så höga som man kan vänta sig. Om öppningslåten är representativ för hela skivan så spelar "Is That The Tralala" inte i samma division som debuten. We're Coming Out är trots allt ingenting mot All Fired Up. Jag hoppas ändå att jag har fel, det vore fantastiskt.

No comments: