Sunday, February 11, 2007

Club 8 - So Tied Up

2006-02-16, Club 8 betraktar jag mest som (bra) bakgrundsmusik.

Nästan ett år senare var min inställning oförändrad. Club 8 borde passa mig perfekt men det finns så många andra svenska band som gör samma sak bättre. Club 8 låter helt enkelt för mesigt och anonymt.

Först häromdagen hörde jag låten som fick mig att fastna till sist. På EP-skivan Saturday Night Engine låter Club 8 väldigt mycket som andra band. Inledande Saturday Night Engine för tankarna till Caesars Palace och So Tied Up är en sjukt bra låt som Secret Shine skulle kunna ha lyssnat på inför deras återförening.
Idag lyssnade jag på Club 8-låtar jag tidigare fått skickade till mig på blandskivor. I Guess I Was Wrong glänser mest. Visst var det så, tur att man kan ändra sig.

No comments: