Saturday, February 03, 2007

Hits!

Efter Juvelen gått av scenen spelade jag nästan bara hits. Det var mer eller mindre öppet hus in till dj-båset. Många kom in och önskade låtar, någon kollade vilka skivor jag tagit med mig. Faktiskt trevligt, förutom enstaka fulla killar så var folk väldigt skjysta igår. Jag skrev ned alla låtar i ordning, kan ha missat någon när det var stressigt bakom skivspelarna men det mesta står i blocket jag läser från nu. Tur jag gjorde det för idag hade jag inte haft en chans att minnas. Här är gårdagens set med start någon gång vid 23.30 och slut en bit efter 02.30:

The Field Mice - Emma's House
My Favorite - The Happiest Days of My Life
Lucky Soul - Lips Are Unhappy
Lush - Single Girl
Popsicle - Hey Princess
Magic Numbers - Take A Chance (fast först introt till Emma's House innan jag kom på att jag glömt trycka fram den brända skivan - hyfsat klantigt)
Hidden Cameras - Ban Marriage
Morrissey - First of the Gang (egentligen tänkt You Have Killed Me men jag ville lägga på en superhit för få golvet fullt - det kändes dags då)
(00.00)
Saint Etienne - He's on the Phone
New Order - True Faith
The Knife - Heartbeats
Human League - Don't You Want Me
The Undertones - Teenage Kicks
Stone Roses - She Bangs the Drums
Pulp - Disco 2000
Caesars Palace - Over 'for It Started (var lite tveksam till om folk skulle uppskatta den men den funkade bra)
Broder Daniel - Shoreline (borde ha spelat I'll Be Gone istället men det får bli någon annan gång)
Bloc Party - Banquet
Franz Ferdinand - This Boy (velade länge mellan den och Do You Want To, fick bestämma mig fort när den andra låten tog slut)
Interpol - Obstacle 1
Tralala - Like This
Cats on Fire - Draw in the Reins
The Essex Green - The Late Great Cassiopia (jag älskar cassiopia, visserligen en riktig crowdpleaser men oj vad kul det är att titta på folk när dom dansar till just den låten)
The Arrogants - Lovesick
Razorcuts - Jade
Cyndi Lauper - Girls Just Want to Have Fun (det var en del nya studenter på plats som aldrig varit på blekingska innan och den här var för dom)
Pipettes - It Hurts to See You Dance So Well (det kom fram en kille och önskade School Uniform. Hade gärna kört den men hade inte med den)
(01.00)
Language of Flowers - If It's Not You
My Favorite - Absolute Zero
Tralala - All Fired Up
Looker - Hope and Anchor
The Field Mice - Canada
The Smiths - Bigmouth Strikes Again (när man tänker efter finns det ju ingen anledning att vägra köra Smiths. Det här var en önskning jag gärna tog)
The Cure - Just Like Heaven (kanske knäppast på hela kvällen. Fick ett önskemål om Just Like Heaven tidigare under kvällen men svarade "vi får se". Här hade jag egentligen tänkt spela Boys Don't Cry men jag hade valt fel Cure-samling så det blev Just Like Heaven som också ligger på spår 3)
The Primitives - Crash
Lucky Soul - Ain't Never Been Cool (tror nog inte det här bandet funkar så bra på blekingskas dansgolv men jag väljer ju själv vad jag vill spela)
The Knife - Listen Now
Of Montreal - Disconnect The Dots
Pulp - Common People (farligt nära "too much" men vad fan, det stod mellan den och Mis-Shapes. Men nästa gång blir det nog inte Common People)
Baxendale - Music for Girls (jo jag måste berätta - en god vän till mig skulle komma till blekingska men så såg jag ett missat samtal halv ett. Hon kom strax efter det och jag var verkligen jätteglad över att få träffa henne. Hon och resten av golvet dansade sådär härligt till "and if this is really music...", happy days are here again!)
My Favorite - Let's Stay Alive
The Smiths - Panic (önskning: "du - vad heter den där Smithslåten som går 'hang the dj hang the dj hang the dj hang the dj hang the dj'?", jodå, den är bra!)
TTA - Silly Crimes (från det att Listen Now spelades så började folk skrika efter TTA. Inte direkt mitt favoritband men den här låten duger ju)
Blondie - Maria (bättre låt än många indiehits. Blondie var så jävla bra)
(02.00)
Popsicle - Not Forever
Magic Numbers - Forerever Lost
The Aislers Set - The Red Door
Saint Etienne - Sylvie
Pet Shop Boys - West End Girls
New Order - Regret (länge såg jag inte alls storheten i det här bandet. Psymon övertygade mig. Som vanligt) "efter den här får du tre låtar till"
Blondie - Hanging on the Telephone
Soft Cell - Tainted Love (rörigt bland skivorna och jag slängde på det första jag såg som jag inte redan spelat)
The Cure - Boys Don't Cry

----tyst ett tag---
"du kan väl köra en låt till"
The Smiths - This Charming Man
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out (helt plötsligt blev det väldigt mycket Smiths men vi var ju bara tio på golvet som var kvar då. Lite lagom popklyschigt att avsluta med There Is A Light That Never Goes Out)

2 comments:

Anonymous said...

Hej! tack för i fredags, det var en fin kväll och trevlig efterfest på 13 A. Visst hade jag gärna hört Sleep the Clock Around och Laurel Music men som sagt, det hade kanske inte gått hem hos alla...funderar på att spela på bl igen men då får det bli i källaren där man kan spela lite mer vad man vill.

Weathershow said...

Hej!

Det hade verkligen varit kul att se folk dansa till no one wants forever #1 (fast golvet hade nog tömts och så hade det varit kvar typ tre sycken), hoppas jag vågar spela den nästa gång jag dj-ar på bl.

Tack själv förresten, jag hade verkligen kul i fredags. På resan hem intalade jag mig själv "det här får jag allt ta och göra om". Vi ses (förr eller senare på bl igen), ha det bra!