Saturday, February 03, 2007

Stig in i en vacker värld

Just igår märktes det hur mycket jag lärt mig sen jag dj-ade på blekingska senast. Men när jag gick in i båset och började testa några övergångar innan klubben öppnat kunde man inte tro det. Jag hade glömt hur mixerbordet fungerade och så var knappen för autocue inte intryckt på den vänstra sidan och det höll på att driva mig till vansinne. Fick hjälp med det lite senare och sedan gick det mesta rätt. Som alltid gjorde jag små missar (att se efter att man verkligen satt i den cd man tänkt spela från kan vara ett bra tips, dessutom kan jag inte prata med folk och ladda cd-spelaren för nästa låt samtidigt - dålig simultanförmåga eller något) men helheten var riktigt bra. Körde väldigt mycket hits faktiskt. Det kanske var det som gjorde att folk stannade kvar på golvet när det kom sådant som nästan ingen kände igen. Man kunde verkligen se på golvet när det var en låt som folk inte hört innan men folk började dansa ändå när tempot ökade. Det bästa var nog att många dansade till Langauge of Flowers - If It's Not You. Det blev en kanonkväll till slut. Här kommer listan med de tidiga låtarna:

(22.00)
Aberdeen - Sink or Float
Sambassadeur - If Rain
Gentle Touch - Fascination
Slowdive - Machine Gun
My Favorite - Johnny Nightmare
Au Revoir Simone - Dark Halls
Heavenly - Cool Guitar Boy
Hello Saferide - 2006
Marit Bergman - No Party
Language of Flowers - Don't You See
Camera Obscura - Lloyd, I'm Ready to Be Heartbroken
Wilson Hospital - Call Me A.S.A.P.
Stars - Ageless Beauty
Sambassadeur - Marie
Belle and Sebastian - Electronic Renaissance
Saint Etienne - Like a Motorway
My Darling YOU - Please Don't Talk to Me, I Fall in Love So Easily
Irene - Stardust
Acid House Kings - Keep Your Love
The Arrogants - Cool Shoes
Slowdive - When the Sun Hits
The Cure - In Between Days

-----------------------------------------------------------------
JUVELEN LIVE
-----------------------------------------------------------------

No comments: