Sunday, April 01, 2007

Celestial - Dream On

Celestial är egentligen Andreas Hagmans enmansprojekt men när Malin Dahlberg är med i bandet som speciell gäst på kommande albumet Dream On är det hennes röst som följer med mig vart jag än går.

Jag lyssnar på andra låtar och hör att det är fler bandmedlemmar än Malin som är begåvade. Det är med andra ord ingen tillfällighet att Celestial ges ut av det sympatiska skivbolaget Skipping Stones Records. Jag hade fått för mig att skivan försenats så jag blir väldigt glad när jag ser att den ska släppas redan den 24 april. Om man äger en vinylspelare kan man redan idag beställa singeln Fragile Heart från dgr.

Musikvåren 2007 tillhör Celestial och ett visst brittiskt band som också släpper sitt debutalbum nu i april. Ta en tur till myspace och Celestials bandsida så berättar jag mer om det där brittiska bandet en annan dag.

No comments: