Thursday, September 07, 2006

Free Loan Investments - Bomb the Bourgeoisie

Idag var jag nere på stan. Tanken var mest att jag skulle boka en tid för klippning imorgon men jag passade på att gå förbi valstugorna på Stortorget också. Jag kunde inte sluta skratta när jag såg att Centerpartiet förlagt sin valstuga till annan adress. Rädda för konkurrens? Jag kunde inte heller låta bli att gå förbi Nya Moderaternas representanter. Det var förstås samma gamla rävar som döljde sig bakom det nya namnet och i det här fallet var det faktiskt en tant som började tala med mig. Hon gav mig ett gäng broschyrer. På en av dem stod det såhär på framsidan:

Ett bättre Sverige.
För alla.

Jag frågade hur det där gick ihop med deras planerade utförsäljning av Universitetssjukhuset i Lund, Sahlgrenska i Göteborg och Karolinska i Stockholm. Fick till svar att det där vet jag inte så mycket om och jag förstår inte riktigt hur de har tänkt. Men titta gärna på det här istället, det är vårt valmanifest!

När jag kom hem låg det en hel hög med fragment av vad som en gång i tiden var vallöften i trappuppgången. Jag förstår om man tröttnat på allt svek men det är snart val och vi bestämmer vår egen framtid. Jag vet vad jag bestämt mig för.

Om ni gillar dagens låt ska ni leta upp If You Leave med samma band.

No comments: