Sunday, September 24, 2006

we are soldiers we have guns - songs that no one will hear

Songs That No One Will Hear

Malin Dahlberg. Ett namn för er. En av världens vackraste röster för mig. Kanske Sveriges mest begåvade musiker.

Laurel Music är Sveriges bästa band. För mig är det omöjligt att skriva en text om Malin utan att samtidigt ta upp Laurel. Har man en enda gång lyssnat på Make Believe förstår man. Det har varit tyst om Laurel länge nu. Mr Angergård på labrador vill inte svara på när Laurel Musics nya skiva ska släppas. Istället pryder han sitt skivbolags startsida med promotion för hans eget band The Legends som är booooooring. Prioriteringar labrador, prioriteringar!

Om det är tyst om Laurel Music så händer det desto mer med we are soldiers we have guns, ett band som från början startades som Malins eget soloprojekt för låtar som inte passade in i hennes andra band Douglas Heart. När man läser bandbeskrivningar framgår det tydligt att Malin är stoltast över we are soldiers we have guns. Tillsammans med Jocke Rosén spelar hon i ett band som blivit något mycket viktigare än en plats för låtarna som blev över.

We are soldiers we have guns skriker inte efter uppmärksamhet. På sin höjd viskar de till oss att de finns från en liten annons i fanzinet ettnollett. Songs that no one will hear finns med på we are soldiers we have gunes nya mini-album To Meet Is Murder som släpps senare i höst. Ni vet nog inte om det, Malin och Jocke, men jag väntar. När man hittat något eller någon som gör livet vackrare släpper man inte taget. Och om ni andra inte tror mig så ber jag er lyssna på pianoversionen av Anchorless. Det är inte retorik den här gången, jag hoppas att ingen blir sur för att jag lägger upp låten för jag vill verkligen att alla som läser below the stars ska höra Anchorless.

we are soliders we have guns - anchorless

2 comments:

Anonymous said...

Albumet heter To Meet Is Murder.

Weathershow said...

Jo, jag vet. Jag vet inte varför jag glömde "To". Redigerat bort den missen nu.