Sunday, August 20, 2006

Anna Ternheim igen

På den här fansidan kan man lyssna på ljudinspelningar från Anna Ternheims besök i Berlin och Hamburg i mars den här våren. Jag hörde You Mean Nothing to Me Anymore redan i maj men förstod aldrig att den skulle vara med på nya skivan. I pausen mellan låtarna berättar Anna att den första sången som skrevs för nya skivan var Halfway to Fivepoints. Jag har nu hört tre låtar från nya skivan och det börjar kännas bättre. Men inte riktigt bra. Jag är faktiskt lite orolig. Jag vill ha mer upptempo. Dessutom borde jag skärpa till mig och vänta lite längre istället för lyssna på delar av skivorna innan de släpps eller åtminstone läcker. Som det är nu har jag hört ett par låtar flera månader innan jag hör resten och då är det svårt att avgöra vad som är bra för att jag hört det innan och vad som är bra för att det faktiskt verkligen är bra.

No comments: