Sunday, August 20, 2006

No Party

Egentligen behöver jag inte skriva något i det här inlägget. Bilden till vänster talar för sig själv. Marit Bergman gör mig glad. Hon kan vara allvarlig och hon kan flamsa till det men hon kan inte göra fel.

No Party är en självklar förstasingel från nya skivan I Think It's a Rainbow. Märkligt nog krävde den fler än två lyssningar. Två lyssningar är lång tid för att fastna för Marits musik. Jag behöver ingen lång startsträcka för att lära mig tycka om hennes berättelser om livet. Det räcker att lyssna ordentligt en gång.

Jag var nog för hård i början eftersom jag jämförde med This Is the Year, From Now On och Place Your Bets. Jag är duktig på att alltid jämföra med det bästa och ibland glömmer jag bort att det räcker med fina melodier. No Party funkar nu och kommer funka lika fint på fredagskvällarna i höst. B-spåret Heavyweight Champion hade platsat på ett album. Det här lovar mycket gott.

Dessutom summerar No Party min sommar i en folktom spökstad. Bara en sådan sak är fantastisk.

No comments: