Saturday, August 19, 2006

My name is yours

Har ni enklare för att komma ihåg namn på låtar än personer ni träffar?

Jag blir presenterad för ett sällskap på tre personer och fem minuter senare har jag glömt vad två av dem heter. Det känns dumt att fråga två gånger. Ironiskt nog kan jag ibland minnas namnen på personer jag aldrig träffat istället. Om personen verkar spännande skapar jag omedvetet en egen bild. Det är ungefär på samma sätt med personer som nämns i låtar. Igår kväll lekte jag med min spelllista och fick för mig att göra en blandskiva med låtar med namn i titlarna. Jag valde låtar jag skulle kunna tänka mig höra en utekväll så en del favoriter som Suzanne Vegas Luka och Kathy's Song av Simon and Garfunkel förlorades på vägen. Temaskivor är kul och jag blev nöjd med skivan. Leta upp låtarna och lyssna. Sätt gärna ihop en egen skiva på temat och posta listan. Låt er inspireras!

01 Friday Bridge – The Lady Julie
02 Mew – Mica
03 Fibi Frap – Catherine
04 Sambassadeur – Marie
05 The Cardigans – Good Morning Joan
06 House of Love – Christine
07 Belle and Sebastian – Lazy Line Painter Jane
08 Saint Etienne – Sylvie
09 Language of Flowers – Tara Mascara
10 Razorcuts – Jade
11 The Aislers Set – Catherine Says
12 The Sea Urchins – Pristine Christine
13 The Field Mice – Emma’s House

1 comment:

Ida said...

Okej nu är det ju nästan som om jag mailbombar dig men jag kunde ju inte låta bli. Tänkte först att jag säkert inte ens skulle kunna komma på 10 låtar på namntemat men det flög ju iväg ganska snabbt när man började tänka. Mitt tema är endast tjejnamn och det får inte vara något annat än namn med i titeln:

1.Scissor Sisters - Laura
2.The Essex Green - Julia
3.Teitur - Josefin
4.Bright Eyes - Arienette
5.Joanna Newsom - Sadie
6.Beach Boys - Barbara Ann
7.Frida Hyvönen - Valerie
8.Marble - Nancy Drew
9.Dolly Parton - Jolene
10.Belle and Sebastain - Mary Jo

Blev lite för ivrig så jag orkade inte spela in själva blandbandet så låtordningen är väl si sådär...