Wednesday, August 23, 2006

dj på blekingska

Fick ett mail igår med förfrågan om jag ville vara dj på blekingska nu på fredag. Inte så mycket att fundera på så jag tackade förstås ja. Skrev ett litet inlägg på planket.

Blekingska startar med ett smygpremiärsindigo nu på fredag och jag har fått äran att dj'a. Kör lite kort info så ni vet vilken musik ni kan förvänta er.

Första timmen blir varm softpopmusik. Kom tidigt så välkomnas ni av Au Revoir Simone, Red Sleeping Beauty, Like Honey, Heavenly, Sambassadeur, Second Hand Furniture, Softies och Slowdive. Sedan höjs tempot och obskyra b-sidor och dylikt läggs åt sidan.
Välj ett par snygga skor som är bra att röra sig i för det blir svårt att stå still. Kom och dansa till Lucky Soul, Pulp, My Favorite, Language of Flowers, Saint Etienne, Stones Roses, Franz Ferdinand, Bloc Party, Camera Obscura, Looker, Primitives och mycket mer. Vi ses!

Lustigt nog var jag dj även förra terminen på motsvarande spontanindigo. En termin till så är det en tradition med DJ Mati som terminsöppnare. Nu ska jag skriva ned vilka låtar som har vilka nummer på skivorna så jag inte står där förvirrad med blackout och funderar på om jag slipat bort första spåret eller inte på The Long Goodbye. Slänger nog upp setet här efteråt om jag orkar. Om folk haft kul.

4 comments:

Weathershow said...

Hej Karin!

Ska du på Like Honey + Lucksmiths på söndag? Isåfall ses vi där!

Ida said...

Fan, kan du inte komma och DJ'a i Sundsvall också?

Weathershow said...

Min resebudget räcker som längst till Malmö och Anna Ternheim. Lite sorgligt, jag saknar att resa. Du får komma hit istället :)

Ida said...

Hm, lockande men jag har också budgetproblem ;)