Wednesday, August 30, 2006

The Snow Fairies - Firefly

Det är så sorgligt. The Snow Fairies har bekräftat ryktena om att de lägger av. Det var snart en månad sedan men jag blir fortfarande lite ledsen när jag tänker på det. Särskilt när ingen verkar bry sig. Deras debutalbum Feel You Up var min tröst och glädje i vardagen. Som världens bästa bok med ett slut som är så fint att jag bläddrar tillbaks och läser om för att den inte ska ta slut. Och då ska ni veta att jag sällan fastnar för böcker.

Firefly är en cover på Cat's Miaow betydligt lugnare original. Jag vet inte varför jag lägger upp den. Kanske för att jag blev så glad av att höra Snow Fairies igen. För att de gör precis vad de vill. För att de är en pärla som skiner bland all annan skit på hemska myspace (det där kan jag nog utveckla en annan gång. Kolla på deras beskrivningar så anar ni nog vad jag syftar på). The Snow Fairies är som den där favoritvännen som man alltid håller på vad hon än hittar på. Jag hatar att Snow Fairies snart är pophistoria. Jag påminns om att ingenting varar för evigt.

Jag kan inte bara med att rycka den här länken hur som helst. Dagens låt är hämtad från en samling som Excellent Online satt ihop. Mer om det här.

No comments: