Saturday, October 21, 2006

Aerospace - Tenderness Is the Plight of the Weakerthen

Ibland när jag är ute på fredagskvällarna får jag höra underbara låtar som jag aldrig hört förut. Om det inte är en massa folk ivägen så brukar jag gå fram till dj-båset och fråga vad bandet heter. Om det är en massa folk ivägen så kommer jag fram lite senare och frågar vad bandet som spelades för två låtar sen hette. Då brukar dj'n titta konstigt på mig. Menar du den här? Nähä, den här då?
Jag kände att jag ville gå fram och fråga om banden många gånger när fractiondiscs var dj's på blekingska för ett par veckor sedan. Fractiondiscs spelade underbar pop som tyvärr var svår att dansa till. Men låtarna blev inte sämre för det. Jag fick veta att ett av banden hette Aerospace.

Aerospace - Tenderness Is the Plight of the Weakerthen

No comments: