Sunday, October 15, 2006

Lucky Soul - Lips Are Unhappy (igen!)

Det är väldigt sällan jag lyssnar på musik när jag är ute och går men just idag gjorde jag det. Med mig hade jag min bärbara cd-spelare (som saknar skakminne) och en cd-r med Lucky Soul, Mates of State och Tilly and the Wall. I höjd med sjukhuset bländade solen mig till tonerna av Give Me Love och jag glömde bort att anledningen till min promenad egentligen var att jag skulle städa ur en bandloge. I fredags var jag bandvärd för första gången och det gick riktigt bra. Hoppas de andra också tycker det.

Det hade förstås varit mer passande att röja upp bland flaskorna till The Tidy Ups men så duktig på att planera får man inte vara.
Jag var lite ledsen nyss för att jag inte hittade ett av mina bokmärken men jag fann det till slut. Jag hade sorterat lite för bra. Jag har redan tipsat om videon till Lips Are Unhappy men man kan inte skriva för mycket om det här bandet. Och Lips Are Unhappy kan man nog inte lyssna för mycket på. Jag blev så glad då jag upptäckte att det fanns en laglig mp3-länk på nätet till min favoritlåt med Lucky Soul. Deras spelning på Debaser blev förresten flyttad så nu spelar de den 15 december istället. Också ett jävla datum. Lucky Soul förtjänar bättre. 2007 någon?

Lucky Soul - Lips Are Unhappy

No comments: