Tuesday, October 31, 2006

The Aislers Set - The Red Door

För vissa är The Aislers Set en symbol för den mest insnöade indiepublikens behov av självbekräftelse. Det finns folk som allvarligt stör sig på folk som kallar Aislers Set för världens bästa band och menar att de bara gör det för att vara annorlunda. Det problemet har jag aldrig haft. The Aislers Set är inte med på min (hypotetiska) top50 över världens bästa band men jag kan faktiskt förstå vad andra ser i Amy Lintons band. Någon enstaka gång har jag önskat att jag också kunnat ta Aislers Set till mitt hjärta.
Kvällens låt är tagen från gruppens andra album The Last Match. Bara öppningen The Way to the Market Station, Hit the Snow och Chicago New York är tillräckligt för att motivera vidare lyssning av ren nyfikenhet för vad som väntar. Om man bestämmer sig för att lyssna på hela skivan i följd kommer man att introduceras för en härlig poplåt som det är svårt att stå still till.

The Aislers Set - The Red Door

The Aislers Set är begåvade och jag borde älska hela deras diskografi. De kunde ha varit ett av världens bästa band men deras musik stannar tyvärr inte kvar i mitt medvetande. Den enda låt jag går runt och nynnar på är The Red Door.

No comments: