Friday, October 06, 2006

Looker - Hope and Anchor

Bara en låt till.

Så sa jag för tjugo minuter sedan. Det blir alltid stressigt. Förmodligen lång kö ikväll. Hatar stå i kö. Hoppas jag inte är sen, lite rädd för det. Dricker upp, väljer kortärmad skjorta och knyter skorna. Ställer ifrån mig min hof, tar jeansjackan i ena handen och nycklarna i den andra. Tittar mig i spegeln en sista gång och låser dörren. Musiken tystnar och fredagskvällen tar vid. Igen.

Vad lyssnar du på innan du går ut?
Looker - Hope and Anchor

Det här är ett gammalt återanvänt inlägg. En "best of" om man vill. Den här gången känns det ärligt (någon klant fick för sig att lägga upp texten på en onsdags förmiddag senast det begav sig, då på en blogg jag skrev förut tillsammans med andra). Förutom det om kön då. Så mycket folk kommer det nog inte men det lär inte vara tomt heller. Vet att folk åkt från Göteborg, Malmö och Stockholm för den här kvällen. Och jag är nog inte så sen heller. Fredag är veckans bästa dag och helst är jag på blekingska. 

No comments: