Monday, October 30, 2006

no starlet in your eyes

Jag glömde berätta en kul sak från fredagskvällen. I kön till garderoben började en tjej tala med mig, vilket ledde till följande dialog:

- Vilken titel har du?
- Jag är med i bandbokarutskottet.
- Bandyutskottet?!??

Hon ville veta om jag var aktiv i nationen på något sätt och formulerade både fråga och svar på ett sätt som få andra gör. Väldigt fyllesött!
Jag hör också fel ibland. Mina tolkningar av The Cardigans låtar är finare än bandets. Ibland är naivism vackert.


no starlet in your eyes

Put on something pretty
Go back to the city
In town the sky's just space
No star light in your face
The Cardigans - Good Morning Joan


you're handsome in the thought

Well it's been a long slow collision,
I'm a pitbull, you're a dog,
Baby you're foul in clear conditions
But you're handsome in the fog
The Cardigans - I Need Some Fine Wine And You, You Need to Be Nicer

No comments: